poniedziałek, 4 maja 2020

6.05.2020r. - środa- NIEZWYKŁE OGRODY.

Witam Was na kolejnych zajęciach , no i już środa. Czas szybko płynie 😉
W tym tygodniu dużo czasu spędziliśmy w ogrodzie… dziś czas poznać ogród, jako miejsce wypoczynku i relaksu. 



Otwórzcie podręczniki na stronie 68 i przeczytajcie wiersz Doroty Gellner
pt. „W hamaku”,  spróbujcie odpowiedzieć na pytania pod tekstem. 
W wierszu autorka napisała:


    
      „Wiszę w hamaku jak w pajęczynie”
      „Trawnik jak rzeka płynie”.
      „Jak wielki pająk tak sobie wiszę…


To są porównania. Hamak porównany jest do pajęczyny, trawnik do płynącej do rzeki. 
W porównaniach używamy spójnika  jak.



W życiu codziennym często używamy porównań np. :
Uparty jak osioł.
Szybki jak strzała.
Jasny jak słońce.

Otwórzcie teraz zeszyty ćwiczeń i wykonajcie ćwiczenia ze str. 74.

Jak z pewnością zauważyliście czytając wiersz pt. " W hamaku" , autorka pisała o odpoczynku w ogrodzie.

Otwórzcie podręczniki na str. 69 i przeczytajcie informacje a następnie obejrzyjcie prezentację :



Który ogród podobał wam się najbardziej ? - czekam na odpowiedzi w KOMENTARZACH.😊
Zad. dom. ćw. str.75 - czekam do piątku- proszę o zdjęcia na mojego maila.

PRZERWA: Czas na drugie śniadanie  i ruch przy muzyce.


MATEMATYKA



Wczoraj poznaliście różne rodzaje linii :prostą, krzywą i łamaną, pamiętacie te linie nie miały zaznaczonego początku, ani końca. 
Dziś zajmiemy się taką linią prostą, która ma zaznaczone punkty – czyli początek i koniec, takie punkty zaznaczamy na linii kropką lub kreską i oznaczamy wielką literą i nazywamy  
                                                         ODCINKIEM. 






Otwórzcie zeszyty z matematyki i zapiszcie ;

                                                                  Lekcja                                                6.05.2020r.
Temat : Odcinek

Cele:
        - Wiem, co to jest odcinek;
        - Potrafię narysować i zmierzyć odcinek.

Zapiszcie do zeszytu informację do zapamiętania , pod informacją narysuj dwa odcinki ( od linijki ) .Odcinek AB o dług. 3cm i odcinek DE o długości 7cm.


ZAPAMIĘTAJ!

  NAJKRÓTSZĄ DROGĘ MIĘDZY DWOMA PUNKTAMI NZAYWAMY ODCINKIEM.

Otwórzcie podręczniki na stronie 117 i ustnie wykonajcie ćw. 1,2,3,4. 
Następnie w zeszycie ćwiczeń wykonajcie ćwiczenia ze str.58 i 59.

Kończymy na dzisiaj zajęcia , pozdrawiam Was i zapraszam na jutro.
Pani Ewa😙

Ale mam dla Was Niespodziankę . Wasze koleżanki Julcia  i Zuzia przygotowały dla Was teatrzyki kukiełkowe.  

Zuzia przysłała zdjęcia przedstawienia pt. "Magiczny las":






Julcia przesłała filmik swojego przedstawienia pt. "Księżniczka i zły smok", które możecie teraz zobaczyć :

BAJKA JULCI - kliknij


WIELKIE BRAWA DZIEWCZYNKI , SUPER !!!!!👋👋👋👋👋👋👋





























17 komentarzy:

  1. Dzień dobry.
    Najbardziej podobał mi się ogród w stylu angielskim.
    Pozdrawiam!
    Hania Kędzior

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry
    Najbardziej podoba mi się ogród w stylu francuskim ponieważ krzewy i żywopłoty przycina się aby miały ładne kształty. Trawa jest krótko i ładnie przycięta. Taki ogród jest zadbany i przepiękny.
    Pozdrawiam Hania Sobolewska

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry.
    Mi się najbardziej podobał japoński ogród.
    Pozdrawiam całą klasę i Panią.
    Hania Hyska

    OdpowiedzUsuń
  4. dzień dobry. Mi naj bardziej się podobał ogród skalny.
    pozdrawiam panią i klasę.

    Julia Chorowska

    OdpowiedzUsuń
  5. dzień dobry.Najbardziej podobał mi się ogród chiński 🥀Pozdrawiam Panią Ewe i klasę
    Wiktoria Musiałek 💐😀

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry.
    Najbardziej podoba mi się ogród francuski.
    Pozdrawiam Panią Ewę i całą klasę

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry najbardziej podoba mi się ogród Francuski i Chiński.
    Pozdrawiam całą klasę i Panią Ewe.
    Radek

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry,
    najbardziej podobał mi się ogród chiński ale wszystkie są piękne.
    Pozdrawiam Panią Ewę i całą klasę.
    Julia Leśniak

    OdpowiedzUsuń
  9. Zuzia Sosnowska6 maja 2020 14:15

    Dzień dobry

    Mi najbardziej się podobał ogród angielski i francuski .
    Pozdrawiam Panią i całą klasę 2a Zuzia Sosnowska

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry.
    Najbardziej podobał mi się ogród Chiński ponieważ miał fajne domki.
    Pozdrawiam Panią Ewę i całą klasę.
    Patryk Pasierbski.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry.
    Najbardziej podobał mi się ogród japoński.
    Pozdrowienia dla Pani i całej Naszej klasy.
    Filip

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzień dobry
    Najbardziej podobał mi się ogród japoński.
    Pozdrawiam Bartosz Oleszek

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzień dobry
    Najbardziej mi się podoba ogród chiński,ma takie ładne domki,dachy.
    Dziewczyny super prezentacje.
    Wszystkich pozdrawiam Adam Augusewicz

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzień dobry,
    Najbardziej podobał mi się ogród Japoński i Chiński:)
    Pozdrawiam Panią i całą klasę 2a
    Zuzanna Batkowska :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wiktoria Kłosińska6 maja 2020 20:07

    Dzień Dobry
    Najbardziej podobał mi się ogród francuski oraz japoński.
    Pozdrowienia dla Pani i całej klasy.
    Wiktoria Kłosińska

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzień dobry.
    Najbardziej podobał mi się ogród włoski.
    Pozdrawiam Panią i cała klasę.
    Karolina Lachor

    OdpowiedzUsuń
  17. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń

24.06.2020r-środa - NIESPODZIANKA

Dzień dobry 😊 Jak obiecałam dzisiaj niespodzianka , życzę powodzenia 👍   NIESPODZIANKA MATEMATYCZNA - kliknij Mam nadzieję, ...